Někdy jsou v životě situace, kterým bychom se raději vyhnuli. Bohužel, jak říká staré rčení, neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. A právě proto vznikly pojišťovací kanceláře, které nám v takové situaci mohou pomoci. Můžete se pojistit téměř pro každou okolnost. Existuje mnoho druhů pojištění, které se dělí na povinné a volitelné. Pokud máme auto, povinným pojištěním bude povinné pojištění. Povinné pojištění se vztahuje i na zemědělce. Z těch dobrovolných můžeme zmínit v případě automobilu Auto Casco, můžete si například pojistit nemovitost proti náhodným událostem nebo uzavřít pojištění na prázdninovou cestu, abyste si ušetřili další nervy v případě nemoci nebo úrazu. Paleta možností je opravdu velká a každé pojištění má jiná pravidla, která je třeba si před rozhodnutím o koupi pečlivě přečíst.
Nehody jsou bohužel součástí života. Stává se, že ve stresu nemyslíme o prohledávání internetu a provádění hloubkové analýzy, takže je dobré předem zjistit, co v takové situaci dělat. Oznámení o pojistné události závisí na společnosti, u které jsme pojistku zakoupili. Obvykle můžete použít zákaznickou linku, online formulář nebo zaslat e-mail či SMS na příslušnou adresu nebo osobně navštívit kancelář firmy. Pojistná smlouva by měla obsahovat takové informace, proto je nejlepší si vše ověřit u zdroje, aby nás v budoucnu při pokusu o vyřízení pojistné události nic nepřekvapilo. Pokud jsme poškozeným, musíme pojistnou událost nahlásit přímo svému pojistiteli. A pokud se ocitneme v situaci, kdy jednak nevíme, co máme dělat, není třeba panika – zaměstnanci zákaznické linky Vás provedou celým procesem
Likvidace škody
Pokud jsme měli nehodu, v závislosti na jejím typu je nejdůležitější zajistit, aby se nikomu nic nestalo. Někdy se stává, zejména při dopravních nehodách, že je situace nejasná, pak je nejlepší zavolat policii. Pokud však přesně víte, kdo je viníkem a kdo obětí, měli byste si vyměnit své údaje a zapsat si číslo pojistné smlouvy (samozřejmě pokud druhá strana takovou má). Pojistnou událost můžete nahlásit kdykoli, mějte však na paměti promlčecí lhůty. Pojišťovny vyplácejí peníze velmi rychle, pokud pojistka pokrývá danou událost a situace je jasná a není třeba žádné další vyjasnění. Výhodou je, že jsme-li poškozeným, naše pojišťovna nám vyplatí peníze a teprve poté se vypořádá s pojišťovnou viníka – nemusíme se o nic starat. V dnešní době dochází k likvidaci škody obvykle rychlé a bez zbytečných formalit – vše závisí na čase. Nezapomeňte, že pro každý případ je dobré mít číslo zákaznické linky našeho pojistitele zapsáno a vždy po ruce.